Gang i fletteriet

Fletteriet har ligget lidt stille - fraset HMC flettet - men pga dårlig ryg og manglende mulighed for at lave så meget andet, er det blevet til lidt de sidste dage.

Jeg har fået lavet Selmas halsbånd til vores FS1-program, og jeg har lavet matchende armbånd og spænder til mig selv.
Det er blevet rigtig fint, synes jeg. Alt for meget bling til hverdagsbrug, men helt perfekt til vores Buster-program.

Jeg er ret vild med de brede men tynde halsbåndmodeller, men Falscher Hase er lige vel bredt som hverdagshalsbånd til Minimyren, så jeg vil forsøge mig med et, der er en anelse smallere, men ellers meget lig. Det glæder jeg mig til at få tid til, og farverne skal da også lige findes.


Falscher Hase, armbånd og spænder til Selmas FS1-program


Mollys rallyline fik jeg også lavet færdig - den line, jeg oprindeligt havde lavet til det sæt, er for lang, så nu vil jeg forsøge mig med denne line på kun 110 cm.
Umiddelbart er jeg ret vild med selve flettet, og jeg er også godt tilfreds med mit første håndtag.


Kara Yatsu rallyline til Molly


8 strand herringboneline på 3 meter lavet på bestilling er også færdig og afhentet, så nu er jeg klar til at gå i gang med næste bestilling: Bredt halsbånd og 3,5 meter 8 strand herringbone nose workline i blå farver.


Herringbone nose workline - 3 meter


HMC fletteriet har ikke ligget helt stille, så der var 30 fløjtesnore klar til afhentning og salg på efterårets markprøver.


Fløjtesnore sælges til fordel for HMC


Der er masser at tage fat i, og jeg kommer ikke til at kede mig på flettefronten, hverken hvad HMC, bestillinger eller produktion til egne hunde angår.

Kommentarer

Populære opslag